Właściwie odkąd pamiętam lubowałem się w testowaniu i wykorzystaniu różnych narzędzi do osiągania swoich celów. Szczególnie chętnie korzystałem z tych aplikacji, które pomagały mi w przyspieszaniu pracy oraz jej automatyzowaniu. Dziś trochę żałuje, że nie robiłem szczegółowych notatek z tych testów, ale sporo zostało w głowie i będę na pewno rozpisywał się tutaj pod kątem nie tylko narzędzi, ale również „systemów” zwanych również „workflow”, które pomagają utrzymać przyzwyczajenia.

Bardzo często dostaję pytanie z jakich narzędzi warto skorzystać kiedy chce się zrobić ABC lub XYZ. O tym z czego korzystam sam często opowiadam na szkoleniach i warsztatach i na pewno od tego właśnie zacznę. Poniżej lista moim zdecydowanie najczęściej używanych aplikacji wspierających produktywność:

  1. Google Calendar wraz z aplikacją iCal – calendar.google.com
  2. Todoist – todoist.com
  3. Evernote – evernote.com
  4. Notion – notion.so

Są też aplikacje, które bardzo polubiłem, używałem ich przez jakiś okres, ale dziś nie koniecznie z nich korzystam (lub robię to okazjonalnie), dlatego też podzielę się listą i opisami tych właśnie rozwiązań. Mam takie przekonanie, że najlepsza aplikacja to ta, z której będziesz korzystać, dlatego dobierz ją pod swoje potrzeby. Musi Ci się podobać (tak to bardzo ważne), musi spełniać Twoje (a nie moje) wymagania, będzie dostępna na urządzeniach, z których Ty korzystasz.

Polecane przeze mnie aplikacje to:

  1. Nozbe – nozbe.com
  2. Monday.com – monday.com
  3. Trello – trello.com
  4. Asana – asana.com
  5. Microsoft OneNote – onenote.com
  6. Things 3 – culturedcode.com
  7. Omnifocus – omnigroup.com
  8. Mindmeister – mindmeister.com

Część z tych linków to moje linki afiliacyjne – jeśli z nich skorzystasz niewykluczone, że dostanę za to coś od producenta, dlatego jeśli możesz skorzystaj z moich linków nawet przy swoich testach!